COPIII INZESTRATI: CUM II EDUCAM?


BUCURESTI | 12-13 05 2020 | 2 SPEAKERI DIN SUA, 1 SPEAKER DIN EU | 150 LOCURI DISPONIBILE

România este şi ţara copiilor cu abilităţi ȋnalte sau supradotaţi, iar pentru ei, ȋn ultimii ani, s-au creat programe dedicate de educaţie. De aceea Asociaţia Kleine Schule continuă seria conferinţelor “PAPUCI MARI, papuci mici”, prin cea de-a 6-a ediţie:
“Copiii înzestrați: cum îi educaăm?”, marți și miercuri, 12-13 mai, ȋn Bucureşti

Conferinţele “PAPUCI MARI, papuci mici” au fost create din nevoia de informaţie pe care o ȋntâmpină părinţii atunci când descoperă că au copii cu abilităţi ȋnalte. Cel mai des ȋntâlnim ȋntrebarea: “De ce au nevoie copiii cu abilităţi ȋnalte de un program dedicat lor?”.
Putem rămâne blocaţi ȋn nevoia adultului de a livra conţinut, sau putem alege să mergem către nevoia copilului de a se dezvolta emoţional, social şi cognitiv.

Pentru a fi la curent cu noutăţile, puteţi urmări pagina evenimentului pe facebook.
_____________________________________________________________________________________
Fiecare membru al echipei noastre are o vastā experienţā în lucrul cu copiii și / sau cadrele didactice, respectiv pārinţii copiilor implicaţi. La început, fiecare dintre noi a experimentat din poziţia de pārinte cum este sā descoperi cā ai un copil diferit de standardele educaţionale impuse. Apoi a urmat o perioadā de cāutari ale unor programe pentru dezvoltarea abilitāţilor copiilor proprii și așa am ajuns sā ne implicām chiar noi în dezvoltarea și implementarea unor proiecte și programe pilot.

În toatā aceastā perioadā am constatat cā pārinţii și cadrele didactice, atunci când aflā cā au copil înalt abilitat / “gifted”, nu știu cum sā-l îndrume, sunt dezorientaţi, tendinţa fiind sā testeze orice, în speranţa cā “mult” este “accelerare”. Aceasta se întâmplā fie din lipsā de informaţii, fie din cauza unor indrumāri greșite realizate de oameni nespecializaţi pe aceastā nișā, fie din dorinţa de a demonstra cā testele psihologice au avut dreptate și atunci încarcā programul copilului cu foarte multe activitāţi “academice” – concursuri, olimpiade, ore de pregātire – fārā a ţine seama de nevoile reale ale acestuia.

Când vorbim de nevoile copilului ne referim la rāspunsuri cu privire la trāirile pe care le are la școalā, în familie, cu prietenii; la nevoia de a explora natura și / sau domenii știinţifice; la dorinţa de a comunica, nu doar de a vorbi cu cei din jur; la nevoia de a primi rāspunsuri cu privire la competenţele profesionale atunci când devin conștienţi de aceste aspecte. Toate acestea nu se pot realiza decât cu adulţi preocupaţi și ei, la rândul lor, de cunoaștere personalā / profesionalā și aprofundare a gândirii complexe.

Ei bine, mulţi oameni consideră că un coeficient de inteligenţă congnitiva (IQ) ridicat contribuie ȋn a avea succes ȋn viaţa de şcolar şi mai târziu ȋn viaţa de adult iar, de cele mai multe ori, părinţii şi dascălii ȋncarcă sarcinile de lucru, fără a ţine cont de stimularea creativităţii, a gândirii logice, a strategiilor de structurare a informaţiilor, a trăirilor emoţionale, a nevoii de relaţionare cu copiii care au aceleaşi pasiuni şi preocupări cu ale lor.

Te aşteptăm să afli ce tip de educație formală (școală) li se potriveștede și de ce, alături de invitații speciali, Renzulli J. și Reis S., profesori doctori în educația copiilor “gifted”, la Universitatea din Connecticut, SUA.

Pe lângă aceștia, vom avea și alți speakeri din domeniu educațional, universitar și de business.

Prețuri și bilete:

EARLY BIRD – 250 lei (până pe 30 martie)
STANDARD – 350 lei (între 30 martie – 30 aprilie)
LATE REGISTRATION – 450 lei (1 – 12 mai).

Pentru grupuri de minim 5 participanți se acordă o reducere de 10%.

*Notă: Prin ȋnscrierea a 2 persoane din aceeaşi familie (de ex: mama + tata) se acordă o reducere de 5 % pentru fiecare categorie de bilete, menţionate mai sus.

**Notă: La ȋnscrierea a 5 persoane, este asigurată ȋnscrierea gratuită a unui cadru didactic recomandat. Datele cadrului didactic, precum şi a celor 5 persoane ȋnscrise se vor trimite ȋmpreună cu OP-ul, la adresa de e-mail: [email protected]/en

Plata se va face prin transfer bancar (cont: IBAN RO15INGB0000999903847661, deschis la ING Bank, beneficiar Asociaţia Kleine Schule, CIF 28798450) iar la transmiterea OP-ului veţi primi confirmarea locului ȋn sală.

Puteți alege să plătiți securizat utilizând un card bancar și prin intermediul EuPlătesc, accesând link-ul de mai jos:
https://secure.euplatesc.ro/tdsprocess/shopping_cart.php?cod=769eb17ec23bb47f692fd5d1abf292bbf6ca2d99&lang=ro

Înscrierea se poate realiza aici și aici.

Adresa e-mail pentru transmiterea OP-ului: [email protected]/en

Mulţumim,
Echipa Kleine Schule și Mozaic Media

SPEAKERI

Joseph Renzulli
Joseph Renzulli
Joseph Renzulli (Joe) este doctor în psihologie, profesor la Universitatea din Connecticut, SUA, consultant al Casei Albe în strategia de cercetare asupra educației copiilor cu abilități înalte.

Joe va vorbi despre momentele importante în lucrul cu copiii cu abilități înalte – când a început să fie adusă în discuție publică, soluții sistemice în SUA și în lume, cercetările ce stau la baza fenomenului.

Sally Reis
Sally Reis
Sally Reis este coordonatoarea departamentului de Psihologie din cadrul Universității din Connecticut. Ea este membră în Asociația Americană de Psihologie, primind astfel multe distincții în munca sa cu privire la educația copiilor cu abilități înalte.

Sally va vorbi despre cercetările realizate cu privire la dimensiunea psihologică – testare, observare, strategii utile în dezvoltarea armonioasă a acestor copii atât din punct de vedere psiho-emoțional, cât și cognitiv.

Taisir Yamin
Taisir Yamin
Taisir Yamin este Director General al The International Centre for Innovation in Education (ICIE), fost președinte al The World Council for Gifted and Talented Children (WCGTC) și Vice Președințe al International Association of Educators for World Peace (IAEWP).

Yamin va vorbi despre cercetările care se fac la nivel european (și global), dezvoltarea unor medii de învățare eficiente; ce înseamnă o școală gifted; inovația și creativitatea în școlile gifted ; modele curriculare adresate specific acestor copii; rolurile profesorilor și a părinților în realizarea excelenței educaționale.

Dragoș Iliescu
Dragoș Iliescu
Dragos Iliescu este profesor universitar doctor în psihologie organizațională și măsurare psihologică, cu o solidă activitate academică și experiență practică și cu o largă recunoaștere în comunitatea internațională de specialitate.

Dragoș va vorbi despre testarea psihometrică și valorificarea copiiilor cu abilități înalte în profesii (antreprenoriat și / sau intraprenoriat)

Olimpia Meșa
Olimpia Meșa
Olimpia Meșa este expert și consultant în learning design, bazat pe funcționarea creierului. Olimpia a dezvoltat sute de programe de învățare în multe companii mari, atât on-line, cât și off-line.

Olimpia va vorbi despre revalorificarea creierului ca motor de învățare – învățarea privită ca proces intern versus educația externă (stimuli, context, experiențe). Metacogniția – împrietenirea copiilor cu propriul creier.

Amalia Sterescu
Amalia Sterescu
Amalia Sterescu are 22 de ani de experiență profesională, activând atât în mediul corporate, dar și în cel antreprenorial. În mediul corporate a acumulat o experiență de 16 ani ca leader, lucrând pentru companii cu amprentă globală precum Vodafone sau Oracle.

Amalia ne va vorbi pe 12 mai despre ce înseamnă competențele viitorului, eșecul ca accelerator al succesului, ce înseamnă un branding personal și cum și-l pot crește copiii noștri.

Anca Nedelcu
Anca Nedelcu
Anca Nedelcu este Profesor Universitar Doctor și Prodecan Universitatea Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Coordonator al Programului de studii masterale „Strategii inovative de învăţare. Masterat didactic”, Vicepreşedinte Comisia FPSE de evaluare şi asigurare a calităţii.

Anca ne va vorbi despre contextul școlii formale și ce putem face să le fie mai bine acestor copii la școală – dezvoltarea psihologică și emoţională a copiilor (identitate și încredere, autogestionare, iniţiativă, rezistenţă), comportamentul social (empatie, grijă și respect faţă de sine și de alteritate, implicare civică), relaţionare (prietenie, echitate, atitudini prosociale, respect) și capacitatea mediului de învăţare de a fi prietenos, suportiv, de a promova colaborarea, diversitatea sau disponibilitatea pentru dezvoltare.

Cristi Buică-Belciu
Cristi Buică-Belciu
Cristi Buică – Belciu este Lector Universitar Doctor la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Psihopedagogie Specială, susţine cursul “Psihologia Supradotaţilor”.

Cristi va vorbi despre nevoia formării specialiștilor în domeniu – unde se pot forma în acest moment profesioniștii în domeniul psihopedagogiei excepționalității, ce presupune un astfel de program de formare, cum sunt sprijinite cadrele didactice să observe, la clasă, primele semne, e necesar un demers susținut pentru a crea un program de master la Facultatea de Psihologie și Științele Educației?

Oana Moşoiu
Oana Moşoiu
Oana Moșoiu este Lector Universitar Doctor în cadrul Facultāţii de Psihologie și Știinţele Educaţiei, Universitatea București, la Catedra de Pedagogie.

Oana va vorbi despre programul educațional Gifted4All și formarea profesorilor prin intermediul singurului programul de formare acreditat de Ministerul Educației Naționale în psihopedagogia copiilor cu abilități înalte.

Simona Mitrea
Simona Mitrea
Iniţiatoarea proiectului Gifted4All by Kleine Schule, economist, trainer şi doctorandă a Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Bucureşti, cu tema ” Programe pentru copii cu abilităţi ȋnalte. Accelerare și dezvoltare holistică” (Științele Educației)

Simona ne va spune care sunt cele 10 lecții învățate în cei 10 ani de implicare în educație mai întâi ca antreprenor, apoi ca masterand și doctorand și nu în ultimul rând ca părinte de trei copii.

PROGRAMUL EVENIMENTULUI

12 MAI – ZI PLENARA

10:00 – 10:30 Primirea și înregistrarea participanților
10:30 – 10:45 Cuvânt de deschidere
10:45 – 12:15 Cercetări în SUA și în lume. Direcții de implementare. Rezultate
12:15 – 12:25 Pauză
12:25 – 13:10 Valorificarea potențialelor naționale. Soluții în educația formală.
13:10 – 14:10 Pauză de prânz
14:10 – 15:30 Proiecte concrete. Plan de acțiune.
15:30 – 16:00 Concluzii
16:00 – 16:30 Tombolă și networking

13 MAI – ATELIERE IN PARALEL

10:00-10:30 Primirea participanților
10:30 – 12:00 Atelier interactiv
12:00 – 12:15 Pauză
12:15 – 13:30 Atelier interactiv

Program
În cadrul celei de-a șasea conferințe dorim să aducem ȋn faţa publicului – părinţi, profesori, presă, organizaţii, şcoli, decidenţi – că suntem ȋntr-un moment ȋn care putem să mergem spre un viitor ȋn educaţie, care aparţine noilor generaţii de copii, sau putem rămâne ancoraţi ȋn modalităţile ȋnvechite ale şcolii de astăzi, ceea ce ȋnseamnă că vom mai pierde câteva generaţii de copii. Putem rămâne blocaţi ȋn nevoia adultului de a livra conţinut, sau putem alege să mergem către nevoia copilului de a se dezvolta emoţional, social şi cognitiv.

“Ştim că educaţia ȋnseamnă o investiţie pe termen lung, care prespune un drum greu de parcurs, mai ales ȋn contextul societăţii actuale. Vino alături de noi să aflăm cele mai căutate răspunsuri privind şcoala viitorului, ca de exemplu: Cum putem realiza ȋmpreună, o structură şcolară pentru copiii cu abilităţi ȋnalte? Cum se poate produce schimbarea, de sus (instituţii) ȋn jos (părinţi, profesori) sau invers? Te invităm să construim ȋmpreună viitorul educaţiei ȋn România” (Simona Mitrea, CEO & Founder Kleine Schule)

PARTENERI