Despre noi

Romanian Gifted School

Romanian Gifted School, ca instituție și brand, s-a născut în 2020. Povestea școlii pornește, însă, din 2011, când am început inițierea de programe educaționale pentru copiii cu abilități înalte. Apoi, am început demersurile de atragere de fonduri europene, inițiere și testare de programe specifice, iar în septembrie 2020, în plină pandemie și criză socială, am deschis porțile primei școli din România adresate special copiilor cu abilități înalte. 

“Cum se schimbă viața copiilor din comunitatea RGS? Atunci când un mare sportiv iese în evidență, înseamnă că cineva a pus preț pe talentul și munca sa. Modul în care s-a antrenat, a mâncat, s-a odihnit, a lucrat la setarea mentală, îl propulsează cât mai sus în ierarhia mondială. Asta se întâmplă și cu cei ce ajung la noi. Își găsesc direcția, cu ajutorul oamenilor potriviți.”

Misiunea noastră

Misiunea noastră este să îi oferim copilului mediul propice în care acesta să se dezvolte, urmarindu-i abilitățile și personalizând procesul educațional. Gifted Romanian School își propune să educe caracterul copilului și să transmită cunoștințe cu aplicabilitate practică, nu doar teoretică. Pentru aceasta, analizam atent profilul psihologic al ficărui copil – inteligența fluidă (cea figurală, logică) și inteligența cristalizată (cea dobandită prin limbaj), inteligența socială și emoțională, comportamentul.

Educația este un proces care necesită o construcție a caracterului și a competențelor. Învățarea este abilitatea de a deține cunoștințe din diverse domenii și de a le combina într-un mod creativ, original, inovator. Combinația dintre cele două ajută copilul de astăzi, adultul de mâine să devină un mensch.

Promovam abordări educaţionale noi și transdisciplinare, de excelenţă la nivel naţional, prin intermediul instrumentelor moderne de predare.

Consideram că adaptarea metodelor de învățare este importantă și trebuie aliniata nevoilor specifice tuturor copiilor cu abilități înalte.

Promovam formarea dinamica prin descoperirea de sine în urma testării psihologie, prin implicarea în activități corelate domeniului de pasiune și motivarea spre cunoaștere (proiecte personale și de grup, competiții naționale și internaționale, voluntariat pentru diverse cauze, internship (14+)).

Realizăm parteneriate strategice naționale și internaționale, campanii de informare pentru a spori cooperativitatea copiilor.

Viziunea noastră

Plecând de la cercetarea conform căreia doar 3% dintre copiii cu abilități înalte reușesc să se realizeze în viața de adult, dorim să realizăm pentru copiii de astăzi, adulţii de mâine, cadrul prin care aceştia să-şi găsească independenţa şi să-şi dezvolte latura creativă şi potenţialul.

Valorile noastre

Testarea

Testarea din punct de vedere comportamental și al coeficientul de inteligenţă cognitivă, emoţională, socială pentru a înţelege care este punctul de plecare in identificarea intereselor, abilităţilor, precum și a nevoilor individuale de educaţie ale fiecărui copil.

Învățarea

Învățarea continuă, pe tot parcursul vieții. Pe lângă copii, implicăm și părinții, precum și cadrele didactice să se specializeze și să afle cum se lucrează cu copiii cu abilități înalte.

Tutoring

Tutoring – încurajarea părinţilor în implicarea procesului educaţional al copiilor/adolescenţilor.

Mentoring

Mentoring – atât copiii/adolescenţii, cât și părinţii/profesorii au parte de susţinere în procesul de invăţare, respectiv predare, de către specialiști implicaţi în program, din diverse domenii (training, resurse umane, vânzări, relații publice, comunicare etc).

Accelerare

Accelerare pe verticală (se referă la copil) – creșterea motivației, a capacității de a-și înțelege propriul mecanism de învățare, a dobândirii de competențe transversale, a gândirii critice și orizontală.

Avansare

Transdisciplinaritate – urmărim îmbinarea unor arii cât mai variate și dezvoltarea inteligenţelor multiple (adaptarea la cerinţele diferenţiate ale fiecărui copil în vederea maximizării potenţialului). 

Parenting

Parenting – descoperirea adultului de astăzi prin autoanaliză; încurajarea cunoașterii personale pentru acceptarea și inţelegerea nevoilor propriilor copii.

Acreditări și autorizări

BSO British School Overseas

We are pleased to announce that Romanian Gifted School has successfully received the accreditation as a British School Overseas (BSO), having passed the inspection carried out by Penta International in December 2021.

Meeting the criteria of this inspection means that Romanian Gifted School provides the students with the skills and qualifications they need to enter or re-enter the British education system, as Romanian Gifted School adhere to the same standards as schools in the UK.

See the full report here and GOV.UK listing here

ARACIP

Romanian Gifted School este autorizată de ARACIP prin adeverința nr. 3508 din 3 aprilie 2023 să funcționeze ca școală în sistemul educaţional din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, elevii școlarizați în unitatea de învățământ Romanian Gifted School beneficiind în România de dreptul de recunoaștere a diplomelor și a perioadelor de studii efectuate în aceleași condiții ca și elevii care au studiat în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, în sistemul de învățământ specific statului respectiv. Detalii despre registrele ARACIP aici. Adeverința Romanian Gifted School poate fi vizualizată aici.

International Baccalaureate (IBO)

Romanian Gifted School is a Candidate School* for the Diploma Programme. This school is pursuing authorization as an IB World School. These are schools that share a common philosophy—a commitment to high quality, challenging, international education that Romanian Gifted School believes is important for our students.

*Only schools authorized by the IB Organization can offer any of its four academic programmes: the Primary Years Programme (PYP), the Middle Years Programme (MYP), the Diploma Programme, or the Career-related Programme (CP). Candidate status gives no guarantee that authorization will be granted. For further information about the IB and its programmes, visit www.ibo.org

 

School ID is 062170.

Cariere

Curs de pregătire în domeniul gifted:

Ne preocupăm de formarea cadrelor didactice afiliate instituției noastre, de aceea organizăm cursuri de formare în domeniu.

Cursul de pregătire al cadrelor didactice în domeniul Gifted are ca obiectiv formarea și dezvoltarea competențelor cadrelor didactice de a recunoaște, identifica și orienta copiii cu potențial înalt, precum și de a organiza și realiza activități de învățare individualizate cu elevii ce dovedesc prin testare specializată aceste aptitudini înalte. Fiecare sesiune are un număr limitat de locuri (maxim 20) pentru a crea coeziune și dinamică de grup.

Cursul este denumit „Identificarea și intervenția educațională de specialitate în activitățile cu copiii supradotați (cu abilități înalte)”, cotat cu 15 credite profesionale trasferabile (CPT). Acesta se adresează cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar.

Formatori acreditați:

Simona Mitrea –co-fondator Romanian Gifted School, trainer și doctorandă a Facultății de Psihologie și Științele Educației, București, cu tema „Programe pentru copii cu abilități înalte – accelerare și dezvoltare holistică”

Lector Univ. Dr. Oana Moșoiu – coordonator program formare, lector universitar la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București, domenii de specialitate: Pedagogie generală, Teoria evaluării educaționale, evaluare de competențe, formator.

Prof. Univ. Dr. Leon Zăgrean – neurocercetator, șef la Catedră de Fiziologie, Universitatea de Medicinăși Farmacie „Carol Davila”, București

Lector Univ. Dr. Cristi Buică – predă psihopedagogia supradotaților în cadrul Departamentului de Psihopedagogie Specială, Facultatea de Psihologie și Științele Educației

Prof. Univ. Dr. Anca Dobrean – psihometrie, Universitatea Babeș – Bolyai, Departamentul de Psihologie Clinicăși Psihoterapie a Facultății de Psihologie și Științele Educației

Conf. Univ. Dr. Cosmina Mironov – evaluator programe educaționale, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București

Prof. Univ. Dr. Crenguța Oprea – Coordonator al Masterului Interdisciplinar: Pedagogii alternative și artă teatralăîn educație (Universitatea din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației în parteneriat cu U.N.A.T.C. „I.L.Caragiale-București, Facultatea de Teatru)

Psiholog Oana Rogoz–psiholog și psihoterapeut în cadrul Romanian Gifted School (2-17/19 ani)

Traineri din cadrul Romanian Gifted School și  invitați speciali.

PARTENERII RGS

Romanian Gifted School este mandra de sustinerea partenerilor sai si ii puteti gasi mai jos pe acestia.

PARTENERI STRATEGICI

MEMBRI ÎN

SPONSORI

SUSȚINĂTORI

PARTENERI MEDIA

PARTENERI EDUCAȚIONALI

Sustine educatia altfel in Romania!

Te poți implica și tu in sustinerea copiilor Gifted prin donarea către Asociația Școlilor pentru Excelență.

 

Romanian Gifted School vrea să facă mai mult, de aceea, pe lângă programele noastre interne, ne dorim să susținem comunitatea de copii cu abilități înalte din România prin intermediul asociației noastre. Te poți implica și tu pentru a susține copiii Gifted prin donarea către Asociația Școlilor pentru Excelență.

Cum poți face asta? Poți redirecţiona 2% din impozitul pe venit, că persoană fizică, sau 20% din impozitul pe profit, că persoană juridică. Poţi dona în siguranţă și în contul nostru de Paypal. Din banii tăi vor fi susţinuţi copiii cu abilităţi înalte, cu sau fără dizabilităţi de văz, auz sau Asperger.

IȚI MULȚUMIM CĂ IȚI PASĂ!

Suntem curioși te cunoaștem. Dacă ai întrebări suplimentare, trimite-ne un mesaj folosind formularul alăturat.

Folosim cookies pentru a va oferi cea mai buna experienta folosind website-ul nostru. Puteti gasi mai multe informatii in politica de confidentialitate cat si politica cookies. Vezi politica de confidentialitate
Accept
Folosim cookies pentru a va oferi cea mai buna experienta folosind website-ul nostru. Puteti gasi mai multe informatii in politica de confidentialitate cat si politica cookies. Vezi politica de confidentialitate
Accept