Experienta RGS

Metodologia Gifted

Romanian Gifted School pune accent pe așa-numita fereastră de oportunitate în educaţie: perioadă de formare a abilităţilor cognitive, sociale, afective și estetice care este foarte scurtă și se regăsește la vârsta cea mai fragedă a copilului (până la 12 ani). Cercetări mondiale indică faptul că educaţia timpurie are o importanţă fundamentală în formarea inteligenţei, creativităţii, abilităţilor și aptitudinilor; ele arătă că de calitatea educaţiei, la o vârstă fragedă, depinde evoluţia omului în întregul său: la 3 ani fiecare copil este înzestrat (“gifted”), toţi mugurii dezvoltării potenţialului său sunt activaţi: este creativ, este atent, doritor de învăţare, are simţul dreptăţii, are umor, e capabil să se concentreze, e capabil de efort susţinut, și cel mai important, este motivat. Aceleași cercetări arătă că la 10 ani, inteligenţa și creativitatea sunt deja formate în proporţie de 95-98%, iar după această vârstă copiii / adolescenţii intră etapa de emancipare, când încă au nevoie de ghidaj pentru formarea valorilor reale.

Specificul copiilor cu abilitaţi înalte – cu asincronie și dublă excepţionalitate – nu constă în deficienţa fizică, sau în capacitate redusă de gestionare a emoţiilor, a integrării în mediu social, în vulnerabilitate, ci în mecanismele de accesare a informaţiei într-un mod adecvat, individualizat. Aceștia au nevoie de o educaţie în spiritul creativităţii ca stimul al relaţiilor socio-emoționale, în accesarea resurselor și a circuitului informaţional al acestora, în conturarea unor valori personale și sociale validate de mediul de lucru de înaltă calitate, cu deschidere spre antreprenoriat și voluntariat, în strânsă legatură cu pedagogiile și metodele de lucru non-formale ce stimulează gândirea, creativitatea, analiză din cât mai multe perspective și implicarea în comunitate.

Model Educational

Noutatea este dată de crearea curriculară adaptata nevoilor copiilor cu abilităţi înalte, ţinând cont de:

  • etapele de dezvoltare psihologică ale acestora;
  • noile studii și cercetări din domeniul neuroștiinţelor;
  • psihopedagogia copiilor cu abilităţi înalte.

Programul educațional creat de echipa noastră de psihologi, traineri, evaluatori de programe educaţionale este împărţit pe 4 domenii:

1. Gifted Brain Awareness

creat pentru creșterea capacităților de învățare prin tehnici specifice (învațare rapidă, metoda Feurstein, Soroban, neuroștiințe pentru copii).

2. Gifted Social Skills

programe de dezvoltare socială (internship (14+), implicare socială, competiții care pun acentual și pe abilitățile sociale, de lucru în echipă, programe pentru familiile copiilor înscriși la Romanian Gifted School).

3. Gifted Self Development

programe ce țin de dezvoltarea personală, educația caracterului (dezvoltare emoțională, coaching și mentoring, comunicare asertivă). Acestea cursuri transversale sunt adresate tuturor copiilor înscriși în cadrul Romanian Gifted School.

4. Gifted Subjects

programe de învățare transdisciplinară:

Gifted Social Sciences – scriere creativă, debate, public speaking, etică, diplomaţie, responsabilitate financiară, implicare civică, antreprenoriat)

Gifted Applied Science (creativities) – fotografie, jurnalism, media, marketing pentru copii, film

Gifted Integrated Sciences (logică-matematică) – robotică, mecatronică, inginerie, arhitectură, programare

Gifted Arts – gravură, string art, incursiune în lumea artelor, design vestimentar, culorile și decorul, compoziţii vizuale, facilitare grafică

Profilul elevului Gifted

Din totalul copiilor unei țări, până la 25% sunt cu abilități înalte; pentru România acest lucru înseamnă aproximativ 500.000 de copii. 8% dintre acești copii sunt în zona București-Ilfov.

Numarul olimpicilor

0.03 %

Copii cu abilități înalte cu deficiențe fizice

0.02 %

Copii cu abilități înalte cu dificultăți de învățare

2 %

Alți copii cu abilități înalte

97.94 %

Specificul copiilor cu abilităţi înalte – cu asincronie și dublă excepţionalitate – nu constă ȋn deficienţa fizică, sau în capacitate redusă de gestionare a emoţiilor, a integrării în mediu social, în vulnerabilitate, ci în mecanismele de accesare a informaţiei ȋntr-un mod adecvat, individualizat. Aceștia au nevoie de o educaţie în spiritul creativităţii ca stimul al relaţiilor socio-emoționale, în accesarea resurselor și a circuitului informaţional al acestora, în conturarea unor valori personale și sociale validate de mediul de lucru de înaltă calitate, cu deschidere spre antreprenoriat și voluntariat, în strânsă legatură cu pedagogiile și metodele de lucru non-formale ce stimulează gândirea, creativitatea, analiză din cât mai multe perspective și implicarea în comunitate.

Programul nostru pune accent pe așa numită fereastră de oportunitate în educaţie: perioada de formare a abilităţilor cognitive, sociale, afective și estetice care este foarte scurtă și se regăsește la vârsta cea mai fragedă a copilului (până la 12 ani). Cercetări mondiale indică faptul că educaţia timpurie are o importanţă fundamentală în formarea inteligenţei, creativităţii, abilităţilor și aptitudinilor; ele arată că evoluţia omului depinde de calitatea educaţiei la vârsta fragedă: la 3 ani fiecare copil este înzestrat („gifted”), toţi mugurii dezvoltării potenţialului său sunt activaţi: este creativ, este atent, doritor de învăţare, are simţul dreptăţii, are umor, e capabil să se concentreze, e capabil de efort susţinut, și cel mai important, este motivat. Aceleași cercetări arată că la 10 ani, inteligenţa și creativitatea sunt deja formate în proporţie de 95-98%, iar după această vârstă copiii / adolescenţii intră etapă de emancipare, când încă au nevoie de ghidaj pentru formarea valorilor reale.

 

Tipologiile copiilor cu abilități înalte și caracteristicile acestora

Copilul „minune”

Sunt conformiști;

Sunt ușor identificabili în sisteme școlare;

Perfomează la teste;

Au rezultate școlare bune, chiar foarte bune;

Stimă de sine bună (recunoaștere  în comunitate).

Contestatari

Sunt NONconformiști;

Sunt greu identificabili în sisteme școlare;

Sinusoidali;

NU au rezultate școlare bune;

Sunt frustrați pentru că sistemul școlar nu le confirmă și validează talentele și abilităţile;

Sunt încăpățânați;

Intră în conflicte aducând argumente pertinente;

Grad ridicat de creativitate;

Calități de lideri;

Spontani;

Pasionați de domenii din afara ariei curriculare.

Etichetați

Sunt timizi – inteligență emoțională scăzută, însă nivel emoțional crescut;

Sunt copii cu ADHD, ASPERGER, DISLEXIE, ASINCRONIE;

Sunt greu identificabili în sisteme școlare;

NU au rezulte școlare bune;

Sunt frustrați pentru că sistemul școlar nu le confirmă și validează talentele și abilităţile;

Își neagă talentul pentru a fi incluși în grupuri (adolescență);

Se simt nesiguri și neliniștiți;

Foarte creativi;

Pasionați de cunoaștere, însă în domenii din afara ariei curriculare.

Dublu excepționali

Au anumite deficiențe fizice: auz, văz, locomotorii;

Prezintă simpome de stres, irascibilitate, nervozitate, încăpățânare;

Își neagă dificultățile, invocând activitățile că fiind „plictisitoare” sau „proaste/inadecvate”

Prezintă, în unele cazuri, dificultăți în privința scrisului de mână sau pot avea comportamente perturbatoare care fac dificilă finalizarea activităților.

Efecte

Factorii de risc specifici copiilor cu abilităţi înalte, dacă nu beneficiază de o educaţie specifică nevoilor lor, sunt:

  • Lipsa de provocare sau plafonări foarte joase datorită neadecvării temelor curriculare;
  • Asincronii interne;
  • Insuficient timp de învăţare și desfășurarea de activităţi cu copii care nu au interese și abilităţi similar;
  • Copiii cu abilităţi înalte, care nu întâlnesc alții copii cu care să împartă pasiunile lor, riscă să se simtă excluși, devenind aroganți sau mediocri (subperformanţi);
  • Copiii mult îndepartaţi de normă, cei cu abilităţile cele mai înalte, se confruntă cu cele mai multe dificultăţi. (Este bine să vorbim cu copiii noștri despre capacităţile lor în anumite arii, pe care nu le putem avea în toate domeniile, pentru a le valida percepţiile proprii și a le încuraja încrederea în sine. Winner, 1996)
  • Neidentificarea la timp a abilităţilor duce la plafonare;
  • Dezvoltă mecanisme pentru „a da bine” în detrimentul dezvoltării abilităţilor şi a intereselor lor;
  • Devin dependenţi de opiniile celor din jur – tendinţa de a verifica permanent dacă fac bine;
  • Nu reuşesc să înveţe abilităţi şi atitudini necesare pentru autonomie;
  • Sunt persoane normate;
  • Işi pierd creativitatea;
  • Pot abandona şcoala emoţional, mental sau chiar fizic – şcoala nu le indeplineşte nevoia de cunoaştere;
  • Revoltă, atitudini defensive;
  • Sunt abătuţi şi au resentimente ca urmare a faptului că s-au simţit respinşi şi neglijaţi;
  • Sunt persoane care nu se conformează;
  • Dificil de lucrat într-o clasă numeroasă cu ei;
  • Dezvoltă rezistenţă la atacuri şi negare ca urmare a represaliilor la care sunt supuşi în anii de şcoală;
  • Revoltă, atitudini defensive;
  • Se simt descurajaţi, frustraţi, respinşi, neajutoraţi sau izolaţi;
  • Dezvoltă un spirit sarcastic, lipsit de diplomaţie, frustare;
  • Reacţionează cu încăpăţânare la critici, pe fondul nerăbdării de care dau dovadă.

Echipa RGS

Accentul, în programele dezvoltate de echipa noastrā, cade pe copil, însā în paralel e nevoie și de educaţia adulţilor – a cadrelor didactice și a pārinţilor. De aceea, orice nou trainer are nevoie în primul rând de formare în psihopedagogia copiilor „gifted”.

Mentori

Joseph Renzulli

Mentor

Sally Reis

Mentor

Taisir Yamin

Mentor

Management

Simona Mitrea

Founder & Director of School

Oana Moșoiu

Coordonator Program Educațional

Raluca Petre

Office Coordinator

Vasile Mitrea

IT

Psihologi

Diana Butnaru

Psiholog & Psihoterapeut

Campus RGS

Campusul RGS are o locație centrala si usor accesabila, la cativa km de centrul Bucuresti-ului. Școala are încăperi spațioase și luminoase, sală de mese și vestiare proprii. Spațiul interior este generos. Fiecare camera are 25 mp. Spațiul exterior este gândit sustenabil și cu multe zone de învățare. Peste 700 mp de gradină amenajată pentru activități educaționale și de relaxare în aer liber, zonă umbrită natural. Spațiul exterior este conceput pentru a permite explorarea senzorială cuprinzând: traseu sensorial auditiv (perete muzical), vizual, olfactiv (plante aromatice), grădină de legume, grădină de ploaie, ecosistem sustenabil și natural, sit sustenabil, teren de sport. Avem multe idei si initiative noi, in curs de dezvoltare, precum căsuță pentru păsărele, acvariu, zonă de terapie cu animale și o cameră senzorială. Vă așteptăm cu drag sa ne vizitati si sa ne cunoastem la sediul nostru!

Suntem curioși te cunoaștem. Dacă ai întrebări suplimentare, trimite-ne un mesaj folosind formularul alăturat.

Folosim cookies pentru a va oferi cea mai buna experienta folosind website-ul nostru. Puteti gasi mai multe informatii in politica de confidentialitate cat si politica cookies. Vezi politica de confidentialitate
Accept
Folosim cookies pentru a va oferi cea mai buna experienta folosind website-ul nostru. Puteti gasi mai multe informatii in politica de confidentialitate cat si politica cookies. Vezi politica de confidentialitate
Accept