Gradinita

Descoperă gradinița RGS

RGS este prima gradiniță care se bazează  pe un proces de observare inițial  și sistemic. Se pune accent pe dezvoltarea emoțională, socială, fiziologică și cognitivă dar și pe dezvoltarea temperamentului, prin colaborarea strânsă cu familia și mediul educațional.

Curricula și metodologia “gifted”

Curricula practicată de grădinița Romanian Gifted School este una internațională, cu predare intensivă în limba engleză.

Metoda de învățare “gifted” are la bază o curricula ce aprofundează 6 mari teme:

  • Cine suntem? / Who we are? – Se pune accentul pe autocunoaștere, pe dezvoltarea unor relații armonioase cu membrii familiei, cu prietenii lor, dar și cu membrii comunității în care trăiesc. Studiul acestei teme îi încurajează și îi îndrumă pe elevi în cunoașterea eu-lui și a lor înșiși, a valorilor după care să se ghideze pe parcursul formării lor ca oameni.
  • Unde ne situăm ca timp și spațiu?  / Where we are in place and time? – Tema dă ocazia copiilor să realizeze o incursiune în istoria omenirii, înțelegând, totodată, legătura dintre indivizi și societate, între perspectivele locale și cele globale. Tema le facilitează copiilor să afle cât mai multe lucruri despre tipuri de case, călătorii și expediții, exploratori și migrațiile omenirii.
  • Cum ne exprimăm? / How we express ourselves? – Copiii au ocazia să descopere și să aprecieze esteticul. Pentru a dezvolta relații sănătoase și arminoase cu cei din jurul lor, este important să-i învățăm pe copiii noștri cum să-și exprime ideile, sentimentele și emoțiile. Totodată, este necesar nu doar să caute și să găsească modalități prin care să-și dezvolte și să-și folosească creativitatea, dar și să aprecieze frumosul din jurul lor, în toate formele sale.
  • Cum funcționează lucrurile din jurul nostru? / How the world works? – Prin intermediul acestei teme,  copiii reușesc să înțelegă impactul progreselor tehnologice asupra societății și a mediului înconjurător, pe lângă principiile științifice și felul în care oamenii le folosesc. Această temă este o incursiune în natură și în legile sale, incursiune ce ajută copiii să înțeleagă concepte vaste precum mediul biologic și societățile umane și felul în care acestea funcționează.
  • Cum este organizată societatea? / How we organize ourselves? – Copiii au ocazia să descopere structura și funcția organizațiilor existente în societate, activitățile economice și impactul lor asupra omenirii și a mediului înconjurător. Copiii reușesc astfel să înțeleagă structura și rolul fiecărei organizații, felul în care se iau deciziile pe plan financiar, economic și fiscal; cine are dreptul să ia decizii la nivel înalt, dar, mai ales, ce decizii are fiecare dreptul să ia.
  • Responsabilitățile comune pe care le avem pentru a proteja planeta / Sharing the planet – Copiii au ocazia să afle despre drepturi, obligații și care sunt acestea. Despre cum este bine sau nu să acționăm. Că fiecare acțiune personală face parte dintr-un ecosistem. 
Evaluare inscriere scoala

Curricula “gifted” se diferențiază prin cei 4 piloni de dezvoltare:

1. Dezvoltarea motricității fine și grosiere

Presupune activități de coordonare a mișcărilor mâinilor și corpului (construcții cu diverse materiale și texturi, manevrarea și confecționarea cu mâinile a diverselor obiecte, crearea unor trasee și evitarea obstacolelor).

2. Dezvoltarea capacității emoționale

Cuprinde activități de grup și individuale pentru înțelegerea empatiei, a regulilor de echipă, de gestionare a emoțiilor proprii și pe ale colegilor, de autocontrol.

3. Dezvoltarea capacităților cognitive

Setarea și integrarea unor reguli și limite sănătoase, brain awarness, creierul muzical, storytelling, STEM, exprimare vizuală, public speaking, teatru de umbre, limbă străină, jocuri educaționale, management de proiect pentru copii, educație financiară (save the money) etc.

4. Dezvoltarea capacităților sociale

Vizează modul cum primește și oferă feedback, cum relaționează cu colegii, pe ce criterii își susține efortul emoțional.

Accentul se pune pe dezvoltarea psiho-emoțională a copilului prin activități coroborate cu pshihologia vârstelor, ținându-se cont de cele 3 vârste ale copilului cu abilități înalte (ce reies din evaluarea inițială): vârsta biologică, vârsta cognitivă, vâsta emoțională.

O altă particularitate a abordarii “gifted” o reprezintă lucrul cu trainerii.

În programul copiilor din grupa 2-5 ani este introdus conceptul de lucru cu traineri, specializați pe arii gifted: Gifted Brain Awareness, Gifted Social Skills, Gifted Self Development, Gifted Subjects.

*Programul zilnic al preșcolarilor creat de echipa noastră de psihologi, traineri, evaluatori de programe educaționale precum si modul detaliat în care activitățile sunt organizate pe zile conform curriculei IB vor fi puse la dispoziția părintilor.

Evaluare inițială

Romanian Gifted School este prima grădiniță care se bazează pe un proces de observare inițial și sistemic, proces adaptat specificului școlii. Întreg procesul se realizează impreună cu psihologul grădiniței si surprinde tendințele în dezvoltarea cognitivă și socio – emotională a copilului, în vederea identificării procesului educațional potrivit acestuia.

Pentru copii cu vârstă cuprinsă între 2 – 4 ani are loc o întâlnire inițială cu psihologul, office administratorul alături de părinte și copil, în care se discută despre grădiniță și proces. Intâlnirea este urmată de discuția individuală cu psihologul grădiniței.

Pentru copii peste 4 ani se realizează o întâlnire de evaluare initială cu psihologul grădiniței prin instrumente și tehnici specifice, copilul fiind 1 la 1 cu psihologul, creându-se un cadru relaxat de joacă și explorare cu provocări situaționale și jocuri. Intalnirea este urmată de o discuție individuală cu psihologul grădiniței.

Obiectivul evaluării inițiale este observarea și evaluarea inițială a tendințelor în dezvoltarea cognitiv intelectuală, comportamentală și socio – emoțională în vedera oferirii unui cadru educațional de sprijin și dezvoltare specific nevoilor copilului. Scopul evaluării îl reprezintă înscrierea la grădiniță. 

Notă: Pentru copiii care în urma evaluării se observa tentinte potrivite pentru inscrierea la gradinita dar au asociat un comportament necorespunzător (violență verbală și/ sau fizică, patologii severe pe fond de substanță – dificultate simptomatică / afecțiune) – vom recomanda evaluare clinică și intervenție de specialitate 1 la 1.

*Notă: Pâna la vârsta de 5 ani nu este recomandat, de către psihologi, să se măsoare IQ-ul. Testele existente în România măsoară doar inteligența fluidă (inteligența cu care ne naștem, cea logică, figurală), nu și pe cea cristalizată (inteligența dobândită prin limbaj).

Cum identifici copilul de grădiniță potențial cu abilități înalte?

Semne timpurii în dezvoltarea motorie:

  • Începe să meargă mai repede decât alți copii de vârsta lui fără să fie forțat de părinți sau susținut în timpul procesului
  • Reușește să se încalțe singur, fără ajutor, mai devreme decât alți copii de vârsta lui
  • Merge pe bicicletă/tricicletă cu roți ajutătoare mai repede decât alți copii de vârsta lui
  • Are foarte multă energie, este foarte activ.

Semne timpurii în dezvoltarea limbajului:

  • Poate avea un vocabular elevat, folosește cuvinte puține dar elevate (cu un bagaj informațional peste vârsta lui)
  • Poate începe să vorbească foarte devreme sau poate avea întârzieri în vorbire, cu un limbaj nu foarte structurat sau elaborat dar cu o atitudine matură.

Semne timpurii legate de joc și memorie:

  • Este foarte creativ, are prieteni imaginari, crează diverse lumi fantastice, este foarte expresiv, îî place să spună povești.
  • Este foarte curios și vrea să înteleagă diferite concepte în profunzime, fără sa fie pusă presiune exterioară asupra lui, pune multe întrebări.
  • Trăiește emoțiile foarte intens dar nu la nivel de tantrum ci are mereu nevoie de explicații logice și profunde pentru a urma deciziile celor mari, poate fi foarte sensibil, poate simți multă frică, anxietate.
  • Doarme foarte puțin (poate avea și coșmaruri).
  • Mai degrabă preferă compania persoanelor mai mari ca vârstă (copii sau adulți).
  • Poate fi foarte atras de partea artistică, are sensibilitate muzicală.

**Notă: Până la vârsta de 5 ani nu este recomandat, de către psihologi, să se măsoară IQ-ul. Testele existete în România măsoară doar inteligența fluidă (inteligența cu care ne naștem, cea logică, figurală), nu și pe cea cristalizată (inteligența dobândită prin limbaj).

Cadre didactice și personal calificat

       Accentul în programele dezvoltate de echipa noastră, cade pe copil, însă în paralel prioritizăm și formarea adulților – a cadrelor didactice și a părinților. De aceea orice nou trainer are nevoie în primul rând de formare în psihopedagogia “gifted”. De asemenea aceștia sunt instruiți continuu atât intern, cât și internațional.

      Echipa grădiniței Romanian Gifted School este formată din educatori – absolvenți de facultăți de profil, cu specializări în sisteme alternative – educatori, pshiholog și traineri. 

Implicarea părinților

Părinții au un rol esențial în viața grădiniței noastre. De aceea venim în întâmpinarea acestora cu un program bine dezvoltat ce le oferă posibilitatea de a interacționa cu specialiștii noștri, înțelegând mai bine fiecare etapă de dezvoltare a copilului.

Pe parcursul anului se realizează rapoarte de evoluție de către specialiștii noștri care arată progresul copilului. Cu o frecvență ridicată, părinții beneficiază de întâlniri cu echipa – psihologul și educatorul grupei. 

Comunicarea zilnică cu părinții se realizează prin intermediul platformei Kinderpedia.

Programe și taxe școlare!

Descoperă prețurile serviciilor oferite de Romanian Gifted School și beneficiile acestora.

Întrebări frecvente

Romanian Gifted School este acreditată pe curriculum britanic Acreditare BSO- British School Overseas  (PENTA) și autorizată să funcționeze ca școală IB* (International Bacalaureate) și IALDS (SUA). 

Romanian Gifted School este autorizată de ARACIP prin adeverința nr. 3508 din 3 aprilie 2023 să funcționeze ca școală în sistemul educaţional din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, elevii școlarizați în unitatea de învățământ Romanian Gifted School beneficiind în România de dreptul de recunoaștere a diplomelor și a perioadelor de studii efectuate în aceleași condiții ca și elevii care au studiat în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, în sistemul de învățământ specific statului respectiv.

 

Romanian Gifted School is a Candidate School* for the Diploma Programme. This school is pursuing authorization as an IB World School. These are schools that share a common philosophy—a commitment to high quality, challenging, international education that Romanian Gifted School believes is important for our students.

*Only schools authorized by the IB Organization can offer any of its four academic programmes: the Primary Years Programme (PYP), the Middle Years Programme (MYP), the Diploma Programme, or the Career-related Programme (CP). Candidate status gives no guarantee that authorization will be granted. For further information about the IB and its programmes, visit www.ibo.org

Limba principală este limba engleză, dar, din motive de somatizări frecvente ale copiilor si pentru a evita anxietatea de performanță, introducerea se face gradual, imersia se face treptat, ținându-se cont de latura emoțională a copilului pentru o dezvoltare sănătoasă.

Acomodarea copilului la grădiniță se realizează cu blândețe respectând ritmul propriu al copilului. Recomandăm ca, în primele săptămâni, părintele să rămână în apropierea grădiniței în cazul în care este nevoie să ia copilul acasă. Ne dorim să realizăm o tranziție cât mai lină spre noul mediu. Se urmărește construirea unei relații cu educatoarea, abordarea folosită fiind centrată pe nevoile copilului.

Spațiul preșcolarilor este delimitat de cel al școlarilor. Parterul și locul de joacă din fața clădirii sunt dedicate special copiilor mici.

Toate actele se trimit scanate pe email sau în original la adresa școlii.

  • Cerere de înscriere;
  • Contract de școlarizare; 
  • Copii după actele de identitate ale părinților;
  • Copie după certificatul de naștere al copilului;
  • Regulamentul de ordine interioară
  • Dosar medical (fișă medicală, aviz epidemiologic, adeverință pentru intrare în colectivitate și fișa cu vaccinările – de la medicul de familie);
  • Dacă evaluarea copilului nu s-a realizat în cadrul Romanian Gifted School, este necesară fisa psihopedagogică de la instituția unde s-a realizat evaluarea.

Suntem curioși te cunoaștem. Dacă ai întrebări suplimentare, trimite-ne un mesaj folosind formularul alăturat.